Project Description

MySome keskittyy täysin sosiaaliseen median markkinointiin ja tiukka fokus on kannattanut. Yritys on kerännyt reilussa neljässä vuodessa yli 120 jatkuvaa asiakasta aina pörssiyhtiöistä pieniin yrityksiin. 

Vuonna 2017 perustettu MySome työllistää lähes kolmekymmentä sometekijää Helsingissä.   

– Tekijämme ovat pääosin parikymppisiä someammattilaisia, joiden tehokkuus on omaa luokkaansa, kertoo MySomen perustaja ja toimitusjohtaja Jenni Kynnös.   

MySome tunnetaankin vauhdikkaasta työkulttuurista. Työ- porukka matkustaa, urheilee ja juhlii yhdessä.   

– Välillä afterworkeilta poistutaan aamun sarastaessa, Kynnös nauraa.  Pulaa hakijoista alalla ei ole, sillä hakijoita on rekrytessä satoja.   

– Meille on erittäin kriittistä pitää työkulttuuristamme kiinni, sillä näin saamme houkuteltua parhaat tekijät riveihimme. MySome tunnetaan alalla ketteränä ja nopeana toimijana. Moni markkinointitoimistokin hyödyntää MySomea omissa asiakkuuksissaan.  

– Olemme karsineet prosesseistamme kaiken turhan ja tarvittaessa tuotamme kampanja-
materiaalit saman päivän aikana tilauksesta. Lokaatiot löydämme lähimetsästä ja kuvausmallit tarvittaessa omien työpöytiemme takaa.   

Somemarkkinoinnilla kannattavaa kasvua  

– Olemme kasvaneet muutamassa vuodessa kovaa ja olleet aina vahvasti tuloksellisia.  Kasvun lisäksi MySome on onnistunut pitämään tulosrivin kunnossa.   

– Tehokkaat prosessit, matala organisaatio sekä kevyt kustannusrakenne ovat mahdollistaneet taloudellisen menestyksen. MySomen kasvu perustuu aktiiviseen myyntityöhön eli jatkuvien kuukausiasiakkuuksien hankintaan.  

– Emme ole pelänneet ottaa luuria käteen, Kynnös sanoo. Hän arvelee, että kasvu tulee jatkumaan, sillä yritykset ovat hyödyntäneet vasta murto-osaa sosiaalisen median mahdollisuuksista.  

TikTok kasvaa kohisten  

Yksi uusi mahdollisuus on Tiktok. Yhä useampi suomalainen brändi on jo löytänyt sen ja yli 1,2 miljoonaa suomalaista käyttää sovellusta. Kasvava kohderyhmä kanavassa on ollut etenkin nuoret aikuiset. MySome onkin ollut pioneeri kanavan rantautuessa Suomeen.  

– Meillä on TikTok-asiakkaita suuryrityksistä ruokabrändeihin. Suosituimmilla videoilla on miljoonia näyttöjä.  MySome on Suomen johtava TikTok-toimisto ja TikTokin virallinen kumppani.   

– Tekijämme ovat äärimmäisen oppimiskykyisiä, mikä tahansa uusi somekanava onkaan tulossa, me olemme valmiita.   

”Tehokkaat prosessit, matala organisaatio sekä kevyt kustannusrakenne ovat mahdollistaneet taloudellisen menestyksen.”

Jenni Kynnös, MySomen toimitusjohtaja

 

TEKSTI JA KUVA: MYSOME