Uudistettu kotimainen brändi kokoaa yhteen markkinoinnin, tiedon ja teknologian taitajat

Ilkka-Yhtymä-konsernin brändi uudistuu kevään 2022 aikana. Jatkossa konsernin brändi tunnetaan nimellä Ilkka. Ilkka-brändi kokoaa sateenvarjon alle kaikki konsernin yhtiöt ja koko kattavan markkinoinnin, tiedon ja teknologian tarjoaman.

 – Konsernimme on hyvin erinäköinen kuin vielä muutama vuosi sitten, mikä johtuu kasvustrategiamme mukaisista kehitystoimenpiteistä ja yritysostoista. Vuonna 2021 liikevaihdostamme 44 prosenttia tuli digitaalisesta liiketoiminnasta. Siksi on luonnollista, että päivitämme brändimme vastaamaan tämän päivän todellisuutta, Ilkan toimitusjohtaja Olli Pirhonen kertoo.

Uudistettu Ilkka-brändi toimii kansainvälisestikin toimivan konsernin sateenvarjona, mikä tukee konserniin kuuluvien yhtiöiden omien brändien kasvua ja keskinäistä yhteistyötä. Jatkossa Ilkka näkyy konsernin yhtiöiden omien niin kutsuttujen palvelubrändien yhteydessä uuden brändihierarkian mukaisesti.

– Tavoitteenamme on oppia toisiltamme ja valjastaa Ilkka-brändin avulla yhteinen osaamisemme asiakkaidemme menestyksen takaamiseksi. Samalla meille on tärkeää säilyttää konserniimme mukaan tulleiden uusien yhtiöiden brändi-identiteetit ja vaalia niille ominaisia yrityskulttuureja, Pirhonen sanoo.

Ilkka-brändin alle kuuluvat seuraavat palvelubrändit: Myynninmaailma, Digimoguli, somessa.com, MySome, I-print, Liana Technologies, Evermade ja Ungapped. Sijoittajaviestinnästä tutun Ilkka-Yhtymän ja yritysasiakkaille suunnatun I-Medioiden brändit tunnetaan jatkossa Ilkkana. Juridisiin yhtiönimiin tai mediabrändeihin, kuten Ilkka-Pohjalaiseen, brändiuudistuksella ei ole tässä hetkessä vaikutusta.

– Uudistetun brändin avulla pystymme viestimään konsernistamme aiempaa selkeämmin. Siivitämme asiakkaamme menestykseen markkinoinnin, tiedon ja teknologian voimalla. Vastaavasti työntekijöille Ilkka on kiinnostava yritys, jossa kehittää omaa urapolkuaan. Vahva Ilkka-brändi auttaa yhtiöitämme menestymään asiakashankinnassa, rekrytoinnissa ja strategiamme mukaisissa kasvutavoitteissa, Pirhonen toteaa.

Ilkan aika on alkanut

Ilkka-brändi alkaa näkyä 2.3.2022 lähtien vaiheittain kaikissa kanavissa, kuten verkkosivulla, sosiaalisessa mediassa, markkinointimateriaaleissa, pörssitiedotteissa, työpaikkailmoituksissa sekä toimipisteiden ulko- ja sisätiloissa.

– Rakennamme Ilkan brändiä joka päivä kohtaamisissa asiakkaidemme ja sidosryhmiemme kanssa. Yhteistyössä designtoimisto Bond Creative Agencyn kanssa uudistettu brändi antaa meille paremmat valmiudet viestiä ja kasvattaa tunnettuutta niin valtakunnallisesti kuin kansainvälisestikin, sanoo markkinointipäällikkö Henna Kiikka.

– Koko henkilökuntamme on osallistunut Ilkka-brändin luomiseen – ja osallistuu jatkossakin, sillä brändi muodostuu ja rakentuu ihmisten ja tekojen kautta. Olemme tiivistäneet Ilkkaan kaiken oleellisen itsestämme ja siitä mitä tarjoamme. Uudistettu Ilkka on rohkea, selkeä, asiantunteva, visionäärinen ja ehkä jopa hieman leikkisäkin, sillä bisneksessä, kuten elämässä yleensäkin, täytyy olla varaa ilolle ja huumorille, Kiikka kiteyttää.

Ilkan uudet verkkosivut on avattu osoitteeseen ilkka.com. Sivusto rakentuu lopulliseen muotoonsa kevään aikana.

Lisätietoja:

Olli Pirhonen, toimitusjohtaja, Ilkka, puh. 040 766 5418

Henna Kiikka, markkinointipäällikkö, Ilkka, puh. 050 502 2977

 

Tietoa julkaisijasta: 
Informaatio yhdistää Ilkan asiakkaita, lukijoita ja liiketoimintoja. Media- ja markkinointipalvelujen liiketoiminta-alueella konserniyhtiöistä toimivat I-Mediat Oy sekä sen tytäryhtiöt Myynninmaailma Oy, Digimoguli Oy, somessa.com Oy Ab ja MySome Oy. Konsernin painopalveluyhtiö I-print Oy:n liiketoiminta koostuu arkki- ja erikoispainamisen palveluista. Liana Technologies Oy ja sen tytäryhtiöt Evermade Oy sekä Ungapped Ab tuottavat markkinoinnin ja viestinnän teknologiapalveluita. Konsernin palveluista vastaa noin 500 markkinoinnin, tiedon ja teknologian taitajaa. Ilkka-Yhtymä-konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 49,7 M€. Lue lisää osoitteessa ilkka.com.